Skončila sa vám záruka, chcete ušetriť, alebo opäť autorizovaný servis?

Skončila sa vám záruka, chcete ušetriť, alebo opäť autorizovaný servis?

Dilema - autorizovaný servis, alebo neautorizovaný? Dnes to nie je otázka kvality, ako skôr ceny.

Väčšina motoristov pri kúpe nového auta bola a stále je „masírovaná“ predajcami danej značky množstvom „servisných výhod“ pri ktorých, keď ich využijú „tak ušetria“ a zároveň im nechajú záruku na ich nové auto až do dohodnutého termínu. Dobre sa to počúva ale realita je v niektorých prípadoch úplne niekde inde. Keď príde na lámanie chleba, je situácia je zrazu celkom iná. Vitajte v reálnom svete, priatelia.

http://recycle.zoznam.sk/count.fcgi?cid=50498&gid=73367&bid=84256&pid=1813&tid=b84364Uvedomelý človek  v dnešnej rýchlej dobe si vie bezproblémovo nájsť dostupné informácie, ktoré ho navedú k správnemu riešeniu, ako svoju situáciu dokáže vyriešiť rýchlo k svojej spokojnosti. V našom motoristickom prípade tým myslím na Blokovú výnimku. Blokovej výnimke sme sa už venovali. Vďaka tomu už viete, aké možnosti poskytuje dnešnému motoristovi, aké výhody to má, že sa môžete slobodne  rozhodovať do akého servisu budete chodiť bez straty záruky, aj keď vaše auto ešte stále je v záruke.

Som spokojný s doterajším servisom

V prvom rade si otvorene povedzme, že všetko je založené na medziľudských vzťahoch, sympatiách a finančných ponukách. Môžeme konštatovať, že sú aj motoristi, ktorí sa na veci pozerajú iným uhľom pohľadu a berú na vedomie hlavne  mieru správneho výberu servisu s milým a ľudským prístupom v akejkoľvek situácii. Dominujú flexibilitou voči zákazníkovi, čo ocenia hlavne zákazníci s rýchlym tempom života a očakávanými službami poskytovanými na úrovni „niekoľkohviezdičkových“ hotelov.

 

 

Sem môžeme zaradiť dostatočne technicky vybavené servisy s neustále sa školiacim  personálom, odborným prístupom. Službami pre samotného zákazníka ako je pick-up servis, náhradné vozidlo, presné informácie o dianí a postupe servisovaného auta, pohodlné priestory pre zákazníkov s ponukou najbežnejších občerstvení, ideálne sledovanie opravy (cez okno alebo  monitor...) a mnoho iných vymožeností pre spokojnosť a pohodlie. Nuž a viete, že takéto služby dostanete dnes už nielen v značkových, ale aj v neznačkových Q- servisoch?

Chcem vymeniť servis za... lepší?

Môžete mať hoci aj zlatom vykladané steny – dôležitá je kvalita. A keď je tá porovnateľná, dnes sa dáva neskutočný dôraz, aby boli všetci spokojní. A o čom to teda je? V prvom rade ide o peniaze. Ako sa teda rozhodnúť, kam ísť? Chcem chodiť do autorizovaného, alebo neautorizovaného servisu? Obidva typy servisu spĺňajú požiadavky najnáročnejšieho zákazníka. Sú špičkovo vybavené a spĺňajú moje „zákaznícke“ očakávania po všetkých stránkach. Nájdeme medzi nimi nejaký rozdiel ?

Rozdiel tam je. Neznačkové (alebo neautorizované) servisy majú pre zákazníkov väčší výber dielcov ako značkové servisy. Okrem origináknych dielcov ponúkajú aj kvalitatívne rovnocenné náhradné dielce, kde je kvalita na rovnakej úrovni ako pri originálnych, no cena sa môže pohybovať smerom dole. Je to teda už len na vás, pre aký servis sa rozhodnete. Ovplyvniť to môže aj dostupnosť, ochota, či (ne)spokojosť s doterajším servisom. A môže sa stať, že opustíte vody neznačkového servisu a dáte prednosť autorizovanému značkovému.

Rozhodnutie je na vás, ktorú alternatívu zvolíte. Prinášame na ilustráciu prehľad cien za rôzne servisné intervaly v autorizovaných a neautorizovaných servisoch pre bežné a na trhu dostupné vozidlá Škoda Fabia Combi, Škoda Octavia Clasic a KIA cee´d.

 

 

Kalkulácia bežných servisných intervalov

 
 

značka auta

práca/materiál

prehliadka km

autorizovaný servis 

neautorizovaný servis

 

Škoda Octavia Classic

Áno/Áno

160 00

223,69 € s DPH

191,70 € s DPH

 

Škoda Fabia Combi

Áno/Áno

30 000

234,82 € s DPH

175,35 € s DPH

 

Kia cee´d

Áno/Áno

60 000

256,80 € s DPH

133,44 € s DPH

 

 

Autor textu:         Mgr.art. Matej Schneider

                     manažér servisného konceptu Q-Service